Anul 2011 se preconizeaza a fi un an cu destul de multe provocari in mediul business. Companiile cauta cu disperare stabilitate intr-un mediu fragil, schimbator si deloc favorabil evolutiilor. Cerintele pietei se concentreaza in doua linii clare ce trebuie respectate: plusul de valoare creat de companie si actiunile de responsabilitate sociala. Prima cerinta stim cu totii la ce se refera : profit, eficienta, cifra de afaceri, etc, etc. Responsabilitatea sociala este un trend occidental ce  isi face simtita prezenta in lumea business-ului romanesc, de putin timp incoace.

Multe din actiunile de responsabilitate sociala se refera strict la protejarea mediului, la promovarea actiunilor de protejare a naturii, dar si la responsabilizarea angajatilor companiei in folosirea resurselor companiei.  De exemplu, organizarea si „curatirea” corespondentei companiei, a documentelor care sunt expediate de companie este atat o atitudine eco, cat si o modalitate de economisire a resurselor.

Milioane de kilograme de hartie sunt irosite anual pe corespondenta scrisa pierduta si nelivrata destinatarului, intrucat datele de contact nu au fost scrise corect. Acest fapt produce pagube semnificative mediului, intrucat fabricarea hartiei cere „sacrificarea padurilor”. Costurile suportate de expeditorii acestei corespondente nelivrate sunt imense. Micsorarea numarului scrisorilor nelivrate ar avea un efect benefic atat asupra mediului inconjurator, cat si asupra companiilor, care pot folosi resursele astfel economisite pentru dezvoltare, marketing, imbunatatirea proceselor. Corespondenta scrisa poate fi usor inlocuita cu e-mailul, documentele mai mari de X pagini si X mega pot fi trimise prin aplicatii de Management Electronic Documente, fara a mai fi necesara printarea.

De asemenea, in actiunile de responsabilitate sociala interna, angajatii pot fi educati in protejarea naturii prin constientizarea daunelor provocate de consumul „excesiv” de papetarie. Se incurajeaza reducerea numarului de documente printate, reciclarea hartiei, utilizarea permanenta a postei electronice. O alta actiune in acest sens este si implementarea aplicatiilor de Management Electronic al Documentelor, unul din pasii importanti in dobandirea statului de „eco – profitabil”.

Responsabilitatea sociala in problemele de mediu este un „must have” al companiilor, o noul trend in lumea business-ului, care se poate lauda cu protejarea naturii, sustinuta de o reducere a costurilor companiilor si totul cu ajutorul tehnologiilor.